Wstęp
Dzisiaj, kiedy konkurencja rośnie w siłę pod oknem
naszego biura, trudno jest osiągnąć trwały sukces rynkowy zaraz po wprowadzeniu
w obieg niezawodnego produktu czy rewelacyjnej usługi. Na pozycję firmy
na rynku składa się bowiem wiele elementów: jej wizerunek, tożsamość
i poparcie.
Kształtując wizerunek przedsiębiorstwa, można wpłynąć
na pozostałe czynniki. Należy tu zacząć od środowiska wewnętrznego przedsiębiorstwa.
Pracownicy zarabiają na sukces firmy i wpływają na
jej wizerunek w otoczeniu. Dlatego tak istotne jest, by identyfikowali
się z firmą.
Pomóc temu mogą organizowane przez pracodawców Imprezy Firmowe.
Przynoszą one same korzyści, a dodatkowo w środowisku zewnętrznym świadczą
o tym, że firma dobrze się rozwija, a szefowie dbają o swoją kadrę pracowniczą.
Imprezy Firmowe to jeden z elementów Public Relations.
Mogą one przybierać różną postać, w zależności od najpilniejszych potrzeb.
W rezultacie jednak wszystkie prowadzą do zwiększenia efektywności działań
kadry pracowniczej.
Na organizację Imprezy Firmowej warto się zdecydować,
gdy w firmie:
* łączą się oddziały
* zmienia się kadra pracownicza lub zarządzająca
* pracownicy nie czują więzi z firmą i nie identyfikują się z nią
* zauważalny jest brak współpracy pomiędzy pracownikami
* pogarsza się komunikacja interpersonalna
* istnieje napięta, konfliktowa atmosfera
* odczuwa się brak porozumienia między pracodawcą a pracownikiem
* efektywność kadry pracowniczej spada
* widać brak motywacji do działania w którejkolwiek ze struktur firmy
* zachodzą inne zmiany i pracownikom przybywa obowiązków
ale też gdy:
* pracodawca chce dowartościować swoich pracowników lub wynagrodzić
za osiągnięcia
* zbliża się jubileusz firmowy, który warto uczcić wspólnie
* firma osiąga sukces
* wszyscy mają ochotę wspólnie wybrać się po prostu na fajną imprezę.
Opracowanie planu organizacji spotkania o dowolnym charakterze, determinowane
jest wieloma czynnikami:
* liczebnością uczestników spotkania
* wiekiem i płcią uczestników
* charakterem relacji interpersonalnych
* charakterem pracy
* kulturą organizacji
* potrzebami Zleceniodawcy i jego możliwościami
Każda impreza, w zależności tak od jej charakteru,
jak i od potrzeb Zleceniodawcy, może mieć różny stopień trudności.
Przygotowane zadania mogą posiadać:
* mały stopień trudności łatwe
i przyjemne
** średni stopień trudności motywują do działania i dają satysfakcję
*** duży stopień trudności motywują do pokonywania słabości, dają dużą
satysfakcję
**** ekstremalny stopień trudności najpierw przerażają a potem dają
poczucie zdobycia świata
Prawie każda konkurencja może przybrać dowolny stopień trudności.
W zależności od potrzeb Imprezy Firmowe mogą mieć charakter:
rekreacyjny
motywacyjny
integracyjny
okazjonalny