piknik podlaski

Strona Główna / Kontakt

 

Imprezy Integracyjne

Wstęp


Dzisiaj, kiedy konkurencja rośnie w siłę pod oknem naszego biura, trudno jest osiągnąć trwały sukces rynkowy zaraz po wprowadzeniu w obieg niezawodnego produktu czy rewelacyjnej usługi. Na pozycję firmy na rynku składa się bowiem wiele elementów: jej wizerunek, tożsamość i poparcie.

Kształtując wizerunek przedsiębiorstwa, można wpłynąć na pozostałe czynniki. Należy tu zacząć od środowiska wewnętrznego przedsiębiorstwa.

Pracownicy zarabiają na sukces firmy i wpływają na jej wizerunek w otoczeniu. Dlatego tak istotne jest, by identyfikowali się z firmą.
Pomóc temu mogą organizowane przez pracodawców Imprezy Firmowe.
Przynoszą one same korzyści, a dodatkowo w środowisku zewnętrznym świadczą o tym, że firma dobrze się rozwija, a szefowie dbają o swoją kadrę pracowniczą.

Imprezy Firmowe to jeden z elementów Public Relations. Mogą one przybierać różną postać, w zależności od najpilniejszych potrzeb.
W rezultacie jednak wszystkie prowadzą do zwiększenia efektywności działań kadry pracowniczej.

Na organizację Imprezy Firmowej warto się zdecydować, gdy w firmie:
* łączą się oddziały
* zmienia się kadra pracownicza lub zarządzająca
* pracownicy nie czują więzi z firmą i nie identyfikują się z nią
* zauważalny jest brak współpracy pomiędzy pracownikami
* pogarsza się komunikacja interpersonalna
* istnieje napięta, konfliktowa atmosfera
* odczuwa się brak porozumienia między pracodawcą a pracownikiem
* efektywność kadry pracowniczej spada
* widać brak motywacji do działania w którejkolwiek ze struktur firmy
* zachodzą inne zmiany i pracownikom przybywa obowiązków
ale też gdy:
* pracodawca chce dowartościować swoich pracowników lub wynagrodzić za osiągnięcia
* zbliża się jubileusz firmowy, który warto uczcić wspólnie
* firma osiąga sukces
* wszyscy mają ochotę wspólnie wybrać się po prostu na fajną imprezę.


Opracowanie planu organizacji spotkania o dowolnym charakterze, determinowane jest wieloma czynnikami:
* liczebnością uczestników spotkania
* wiekiem i płcią uczestników
* charakterem relacji interpersonalnych
* charakterem pracy
* kulturą organizacji
* potrzebami Zleceniodawcy i jego możliwościami

Każda impreza, w zależności tak od jej charakteru, jak i od potrzeb Zleceniodawcy, może mieć różny stopień trudności.
Przygotowane zadania mogą posiadać:

* mały stopień trudności łatwe i przyjemne
** średni stopień trudności motywują do działania i dają satysfakcję
*** duży stopień trudności motywują do pokonywania słabości, dają dużą satysfakcję
**** ekstremalny stopień trudności najpierw przerażają a potem dają poczucie zdobycia świata
Prawie każda konkurencja może przybrać dowolny stopień trudności.

W zależności od potrzeb Imprezy Firmowe mogą mieć charakter:
rekreacyjny
motywacyjny
integracyjny
okazjonalny

 
Copyright© Patrol Adventure
 
Treść i inna zawartość strony należy do Patrol Adventure. Kopiowanie bez zgody jest zabronione.